کد خبر : ۳۴۴۳۳۴
زمان انتشار :
facebook telegram twitter google+ cloob Yahoo print

پایگاه خبری محیط زیست ایران

آشنایی با 4 منبع کلسیم به جز شیر

بسیاری از افراد تصور می کنند که تنها شیر سرشار از کلسیم است اما مواد دیگری نیز وجود دارد که مملو از کلسیم هستند.

آشنایی با 4 منبع کلسیم به جز شیر

به گزارش پایگاه خبری محیط زیست ایران، خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری ، هنگامی که حرف از کلسیم در رژیم غذایی به میان می آید بسیاری از ما تصویر یک لیوان بزرگ پر از شیر را در ذهن خود تصور می کنیم اما این محصول لبنی تنها منبع این مواد مغذی نیست.

براساس گزارش «مدیکال دیلی»، در اینجا با 4 مورد از موادی که سرشار از کلسیم هستند، آشنا می شوید.

1-برگ سبزیجات

بسیاری از سبزیجات به ویژه آنهایی که برگ سبز تیره دارند، مملو از کلسیم هستند.

برای مثال، یک فنجان چای سبز 268 میلی گرم کلسیم دارد.

2-غذاهای دریایی

غذاهای دریایی می توانند سه ماده مغذی از جمله اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین D و کلسیم را برای شما فراهم کنند. تنها با یک وعده سه اونسی از این غذاها 370 میلی گرم کلسیم بدن تامین می شود.

3-پرتقال

خوردن تنها یک پرتقال بیش از 70 میلی گرم کلسیم دارد.

4-بادام ها

بادام علاوه بر پروتئین، ویتامین E، پتاسیم، منیزیم و منگنز، حاوی بیشترین مقدار کلسیم در مقایسه با دیگر آجیل ها است.

 یک اونس بادام (تقریبا 22 دانه) می تواند 8 درصد از مصرف روزانه پیشنهادی جذب کلسیم را فراهم کند.

/

کلید واژه :

منبع کلسیم

،

شیر

ثبت نظرات
captcha